ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Сучасні ринкові умови характеризуються постійними змінами зовнішнього середовища, нестабільністю попиту, наявністю великої кількості компаній з різними формами власності, підвищенням невизначеності та ризику. Тому, щоб компанія вижила, вона повинна відстежувати та реагувати на всі зміни в конкурентному середовищі, щоб зберегти свою ринкову позицію та забезпечити конкурентну перевагу.
Питання конкурентоспроможності на підприємстві є важливим питанням в сучасних умовах. ЇЇ підвищення є основною умовою для отримання прибутку, розвитку та життєдіяльності підприємства [1]. Воно розуміючи це прагне задовольнити потреби своєї цільової аудиторії, отримати максимальний прибуток, при цьому збільшуючи обсяг збуту своєї продукції, намагаючись виробляти продукцію високої якості, контролюючи ціни на ринку, розширюючи свій асортимент продукції, оновлюючи обладнання та впроваджуючи нові технології.
Основою конкурентоспроможності підприємства є його здатність створювати, виробляти та продавати товар, цінові та нецінові якості якого є привабливішими, ніж схожої продукції підприємств-конкурентів.
Для підприємства, яке підвищує конкурентоспроможність під час здійснення виробничої діяльності слід вдосконалити обладнання, економно використовувати матеріали, покращувати їх якість, забезпечувати підприємство достовірною та актуальною інформацією тощо [2].
Основними шляхами підвищення конкурентоспроможності на підприємстві можуть бути: детальне вивчення потреб споживачів; аналіз фірм-конкурентів; якісна та правильно розроблена реклама підприємства; розширення асортименту продукції; оновлення обладнання; підвищення кваліфікації працівників; забезпечення високого рівня якості сировини та матеріалів; контролювання зниження собівартості товарів; підвищення якості сервісу та обслуговування; різні інновації; підвищення якості управління; розвиток логістики.
В сучасних умовах військових дій варіантами підвищення конкурентоспроможності на підприємстві можуть бути віддалена робота працівників, робота позмінно тощо. Завдяки позмінній роботі працівників підприємство зможе не допустити продовольчого колапсу в країні, забезпечувати споживачів товарами, працівників заробітною платою та не допустити скорочення робочих місць. Впроваджуючи віддалену роботу для працівників, підприємство може заощаджувати кошти, направляючи їх на ті цілі та потреби, які були спричинені війною в країні, що дасть йому можливість конкурувати на ринку в умовах пандемії та воєнного стану, отримуючи прибуток.
Посилання
Конкурентоспроможність підприємства : оцінка рівня та напрями підвищення : моногр. / за заг. ред. О. Г. Янкового. – О. : Атлант, 2013. – 470 с.
Оскольський В. Про перспективи становлення конкурентоспроможної регіональної економіки / В. Оскольський // Маркетинг. – 2007. – № 12.
Коваленко В.О. Розробка заходів з підвищення конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах / В.О. Коваленко // Економіка підприємства. – 2013. – №2. – С. 15-18.