ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Інтернет-маркетинг на сьогодні є одним із найбільш актуальних та перспективних методів залучення клієнтів і просування товарів та послуг, а також підвищення обізнаності бренда компанії. Сучасні інструменти в інтернет-маркетингу дозволяють ефективно працювати з цільовою аудиторією, залучати нових клієнтів та утримувати наявних, підбирати індивідуальні підходи до роботи з ними, збирати та аналізувати зворотній зв’язок та статистичну інформацію в режимі реального часу, оперативно приймати ефективні рішення та впроваджувати стратегії в маркетинговій діяльності. Це надає можливість підвищити ефективність роботи відділу маркетингу та конкурентоспроможність, оптимізувати витрати та збільшити продажі, що в цілому позитивно впливає на ефективність діяльності підприємства. Проте інтернет-маркетинг є дуже динамічним, що пов’язано із постійними змінами стратегій, інструментів та технологій. Щоб забезпечити ефективність маркетингової діяльності необхідно постійно стежити за останніми тенденціями в світі, використовувати останні тренди, швидко розробляти, впроваджувати та адаптувати стратегії та рішення. Ще важливим є правильний вибір та використання певного набору інструментів інтернет-маркетингу, що залежить від сфери бізнесу, особливостей товару чи послуги, потреб цільової аудиторії та можливостей компанії, а також бути економічно оптимальним, щоб забезпечити максимальну дохідність при мінімальних витратах.
Розглянемо основні напрямки, канали, інструменти та необхідні навички в сучасному інтернет-маркетингу [1-4]:
1) Реклама та залучення клієнтів:
1.1) PPC (Pay per click);
В PPC виділяють такі напрями: Google Ads (реклама в Google, банерна реклама на інших сайтах, відео-реклама на YouTube), Meta Ads (таргетована реклама в соціальних мережах Facebook, Instagram)
Основними інструментами є:
- Для Google Ads – Google Ads, Google Keyword Planner, Google Analytics 4, Google Tag Manager;
- Для Meta Ads - Ads Manager та бібліотека реклами Facebook, Google Analytics 4, Google Tag Manager.
1.2) SEO (Search engine optimization);
В SEO основними інструментами є Google Search Central, Google Search Console, Google Keyword Planner, Google Analytics 4.
1.3) SMM (Social Media Marketing);
SMM – це просування та залучення клієнтів через сторінки в соціальних мережах: Instagram, Facebook, X, TikTok, LinkedIn тощо.
Основними інструментами та навичками в роботі SMM є навички створення контенту, бренд-менеджмент, інструменти аналітики всередині соціальної мережі, Google Analytics 4.
1.4) Influencer-маркетинг;
Influencer-маркетинг – це просування товарів або послуг через інфлюенсерів. Головною засадою цього виду маркетингу є нативна і ненав’язлива комунікація через рекомендації.
Основними інструментами та навичками в роботі є навички перемовин та емпатія, вміння створювати відповідний контент, бренд-менеджмент, інструменти аналітики всередині соціальної мережі, Google Analytics 4.
1.5) YouTube (просування товарів чи послуг через відео-контент на YouTube).
Основними інструментами та навичками в роботі є навички створення відео-контенту, бренд-менеджмент, внутрішні інструменти аналітики, навички органічного просування.
2) Утримання та повернення клієнтів:
2.1) Direct-маркетинг;
До Direct-маркетингу відносяться:
- Email, SMS, месенджери (Telegram, Messenger, WhatsApp, Viber);
Основними інструментами та навичками в роботі є сервіси для Direct-маркетингу (Mailchimp, SendPulse, eSputnik), створення відповідного контенту, внутрішні інструменти аналітики, Google Analytics 4, маркетингові воронки.
- чат-боти (telegram-бот, viber-бот, messenger-бот).
Основними інструментами та навичками в роботі, окрім вищезазначених, є сервіси для створення ботів (SendPulse, Manychat, Smart Sender).
2.2) Системи лояльності;
2.3) Сервіси підписки.
3) Контент-маркетинг:
3.1) Текстовий контент (пости, рекламні тексти, статті, блог);
3.2) Графічний контент (Створення дизайнів та графічних матеріалів);
3.3) Відео-контент (рекламні відео, reels в Instagram, відео для TikTok, Youtube);
3.4) Event-маркетинг та онлайн-навчання (вебінари, інтенсиви, курси, хакатони, форуми, семінари та інші соціальні заходи);
3.5) Аудіо-контент (подкасти в Spotify, SoundCloud тощо).
4) Аналітика даних:
4.1) Маркетингові метрики (Google Analytics 4);
4.2) Бази даних (SQL, Big Query);
4.3) Візуалізація даних (Google Looker Studio, Tableau, Power BI);
4.4) A/B тестування (дозволяє порівняти дві різні версії (версії A та B відповідно) з метою визначити, яка з них для нас є кращою).
Отже, в даному дослідженні був розглянутий інтернет-маркетинг, обґрунтовано актуальність та перспективність методу в маркетинговій діяльності підприємства, розкрито його переваги та особливості використання в сучасності. Також було систематизовано та наведено основні напрямки, канали, інструменти та необхідні навички в інтернет-маркетингу. Даний метод надає багато різних інструментів для реклами та залучення користувачів, їх утримання та повернення, створення контенту, проведення аналітики для побудови ефективних стратегій та рішень, що дозволяє підвищити ефективність діяльності підприємства. Проте інтернет-маркетинг є достатньо динамічним, тому необхідно бути в курсі останніх тенденцій, використовувати новітні технології та адаптовувати свою діяльність під ринок та тренди.
Посилання
Ломакіна Т. Pay-Per-Click як рекламна модель: що це таке, і навіщо PPC потрібна саме вам. URL: https://netpeak.net/uk/blog/pay-per-click-yak-reklamna-model-shcho-tse-take-i-navishcho-ppc-potribna-same-vam/ (дата звернення: 09.11.2024)
Багорка М., Кадирус І., Юрченко Н. Інструменти інтернет-маркетингу в період глобальної фінансової кризи: актуальність та ефективність. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2021, №49. С. 70-79. URL: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2021-49-8 (дата звернення: 09.11.2024)
Молодець О. 5 інструментів інтернет-маркетингу, про які повинен знати кожен власник бізнесу. URL: https://it-kitchen.com.ua/5-instrumentiv-internet-marketyngu/ (дата звернення: 09.11.2024)
Сунець Р. Основні інструменти інтернет маркетингу. URL: https://lemon.school/blog/osnovny-instrumenty-internet-marketingu (дата звернення: 09.11.2024)