РОЗШИРЕННЯ ГОРИЗОНТІВ КОРПОРАТИВНОЇ ПІДТРИМКИ ТА НОВІ ПАРАДИГМИ У ВЗАЄМОДІЇ З ПЕРСОНАЛОМ

Автор(и)

  • Марта Дергалюк
  • Вікторія Лактіонова

Анотація

Відкриття нових форм підтримки персоналу в Україні спровоковано як міжнародною практикою, так і потребою в адекватному психологічному стані українців у часи постійних стресів. Грошова винагорода залишається пріоритетною потребою, однак нематеріальні стимули є не менш важливими в сучасних умовах. Все більше компаній починають провадити програми well-being, що дослівно перекладається як «благополуччя». Необхідність такого провадження зумовлена відслідковуванням рівня продуктивності праці, яка залежить від рівня щастя та комфорту співробітників, що було доведено у дослідженні Е.Прото [1]. До складової культури добробуту входить 5 елементів: здоров’я (фізичне та психічне), кар’єра, соціальний добробут, фінансове благополуччя, громадські зв’язки. Кожна компанія обирає для себе способи та інструменти імплементації заходів благополуччя у корпоративну культуру.

Українські компаній не відстають від тенденцій на ринку праці та активно проваджують різноманітні підходи для кращої корпоративної культури та допомоги із work-life balance. Розповсюдженим прикладом досягнення соціального добробуту та психічного здоров’я є надання консультацій корпоративним психологом, який слідкує за ментальним станом, допомагає із подоланням кар’єрного вигорання, особистих труднощів, організовує навчальні тренінги, може врегульовувати конфліктні ситуації в колективі, слідкує за позитивною атмосферою. Цікавим підходом для лагідної адаптації співробітників є програма buddy (у перекладі з англійської мови – «приятель»), в рамках якої кожному новому співробітнику надається свій особистий друг на фірмі, який може зорієнтувати у внутрішніх особливостях діяльності компанії, може допомогти із апробаційним періодом, ознайомити зі всіма процесами. Така система вже використовується у провідних українських IT-компаніях (Genesis, Appflame, Levi9 та інші), компаніях Big4 (PwC, EY, Deloitte, KPMG), Vodafone, МХП та інших. Виклики, що пов’язані із повномасштабною війною змусили компанії переглянути і розширити горизонти корпоративної підтримки та запровадити власні методи, окрім наявності в штаті власного психолога. До прикладу, Київстар створила унікальну програму реінтеграції ветеранів «4.5.0. Нарешті вдома» для того, щоб колишнім воїнам було легше повертатися до цивільної роботи [2]. 

Задля фізичного здоров’я працівників українські компанії беруть участь у спільних бігових забігах, іноді поєднуючи це з благодійною метою. Наприклад, чимало компаній таких, як  Servier, лабораторії Сінево, CSD та інші взяли участь у щорічному забігу «Race for the Cure» – спортивна подія, що має на меті зібрати кошти для лікування жінок із раком молочної залози та підвищити обізнаність громадян про необхідність проходження обстежень.

Прикладом кар’єрного добробуту є доступ до освітніх платформ, компенсація витрат на отримання міжнародних сертифікатів, робота із персональним кар’єрним наставником, з яким формуються KPI на певний період. Отже, кожна новостворена компанія має враховувати особливості поточних тенденцій на ринку праці, застосовувати новітні підходи щодо підтримку добробуту працівників.

Посилання

Proto E. Are happy workers more productive?. IZA World of Labor. 2016. URL: https://doi.org/10.15185/izawol.315 (дата звернення: 08.10.2024).

Кар'єра у Київстар. Національний оператор мобільного зв'язку Київстар. URL: https://kyivstar.ua/about/career (дата звернення: 08.10.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-15