АНАЛІЗ СКЛАДОВИХ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Емма Лук'яненко
  • Людмила Єфімович

Анотація

Для досягнення цілей сталого розвитку наша країна потребує якісних змін у соціально-трудових відносинах, які б відповідали інтересам більшості громадян та забезпечували належні умови праці. Актуальність теми полягає в тому, що для сталого розвитку України необхідно узгодити інтереси держави, бізнесу та суспільства. Об’єктом дослідження є процеси впровадження соціальної відповідальності підприємств у системі соціально-трудових відносин. Метою дослідження в свою чергу є не тільки аналіз складових, а й існуючі перешкоди для впровадження політики соціальної відповідальності в підприємствах та оцінка її впливу на соціально-економічний розвиток України.

Соціальна відповідальність охоплює в себе п’ять ключових форм: відповідальний виробник, відповідальний роботодавець, відповідальний учасник соціальних відносин, відповідальний учасник економічних чи політичних відносин з державою та відповідальний діловий партнер. [2] Якщо сказати простими словами, то можна зазначити такі суб’єкти: державу, роботодавців, суспільство та працівників. Кожен цей суб'єкт має свій рівень відповідальності, і успіх соціально-трудових відносин залежить від їх взаємодії. Саме важливість впровадження соціальної відповідальності всіма державними суб'єктами обумовлена тим, що вона виконує такі функції як: підвищити соціальну ефективність шляхом координації дій, створення сприятливого середовища для економічного зростання, підприємництва чи соціального розвитку, також зменшення економічних ризиків і створення умов сталого розвитку, передумов для успішного запобігання економічним кризам. [1]. Держава насамперед виконує свою регуляторну та захисну функцію, приймаючи закони, які гарантують права працівникам, сприяючи розвитку робочої сили та соціальному забезпеченню. Але й з іншого боку, суспільство несе відповідальність за якість трудової сили, беручи до уваги інтереси громади та вплив своєї діяльності на людей і навколишнє середовище. Натомість головними перешкодами на шляху представники підприємств зазначають нестачу фінансування, нестабільну ситуацію в країні, недосконалість нормативно-правової бази, яка могла сприяти такій діяльності та податковий тиск. Це може бути пов'язано як раз таки з економічною нестабільністю, яка змушує компанії концентруватися на тому, щоб вижити, а не на довгострокових соціальних ініціативах. [3]

Соціальна відповідальність – це не просто добровільний внесок компанії у розвиток суспільства в деяких сферах, який пов'язаний з основною діяльністю компанії. В Україні, де громадянське суспільство розвивається в швидких темпах, а компанії продовжують шукати нові шляхи для розвитку та визнання, корпоративна соціальна відповідальність може стати міцним інструментом для позитивних змін. Впровадження саме такої політики не лише покращує імідж та ставлення людей, але й забезпечує конкурентні переваги в довгостроковій перспективі та сприяє соціально-економічному розвитку компанії та суспільства.

Посилання

Грішнова О.А. Соціальна відповідальність бізнесу: сутність, значення, стратегічні напрями розвитку в Україні // Україна: аспекти праці. – 2010. – №7. – С.3–8.

Грішнова О.А. Соціальна відповідальність у контексті подолання системної кризи в Україні // Демографія та соціальна економіка. – 2016. №5. – С. 39-46. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/chem_biol/nvnltu/21_5/269_Now.pdf

Світлана Некрасова. Провиклики та перспективи корпоративної відповідальності в Україні. URL: https://inweb.ua/blog/ua/pro-vyklyky-ta-perspektyvy-korporatyvnoyi-soczialnoyi-vidpovidalnosti-v-ukrayini/

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-15