НАПРЯМИ ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПІДПРИЄМНИЦТВІ

Автор(и)

  • Наталія Бузовська
  • Наталія Кузьмінська

Анотація

На сьогодні існує значна кількість визначень поняття «штучний інтелект». Однак, згідно з Концепцією розвитку штучного інтелекту в Україні [1], штучний інтелект (ШІ) – організована сукупність інформаційних технологій, із застосуванням якої можливо виконувати складні комплексні завдання шляхом використання системи наукових методів досліджень і алгоритмів обробки інформації, отриманої або самостійно створеної під час роботи, а також створювати та використовувати власні бази знань, моделі прийняття рішень, алгоритми роботи з інформацією та визначати способи досягнення поставлених завдань. ШІ пройшов декілька етапів  розвитку і зараз активно застосовується в різних сферах підприємницької діяльності.

У багатьох галузях промисловості ШІ застосовують для важкої або небезпечної для людей роботи, наприклад, в таких галузях як машинобудування, металургія, логістика, та харчова промисловість. На виробництві, ШІ може передбачити необхідну кількість ресурсів, виявляти дефекти на ранніх стадіях та перевіряти продукцію згідно стандартам якості. Також машини обладнані ШІ здатні здійснювати моніторинг технічного стану обладнання та планувати ремонтні заходи. Автоматичні промислові роботи на основі штучного інтелекту активно застосовуються на підприємствах BMW (Німеччина), Toyota (Японія) і GM [2]. ШІ  також керує автомобільними інформаційно-розважальними системами, забезпечуючи навігацію, безпеку за допомогою біометричного розпізнавання та моніторингу процесу водіння. Підприємства сьогодні дедалі частіше використовують навіть найпростіші моделі штучного інтелекту. Задля автоматизації рутинної роботи можуть застосовуватися класифікатори електронних листів, здійснюватися прогнозування для різних видів даних, моніторинг та нагляд за безпекою інформації в цілому, ШІ може встановити автоматичний зв'язок з клієнтами за допомогою чат-ботів [2], які можуть відповідати на часті питання споживачів, та спроможні допомогти клієнту зробити вдалий вибір при покупці товару.

З появою таких інтелектуальних помічників підприємцям стало простіше планувати і здійснювати різні бізнес-процеси. Програми на основі ШІ дали змогу полегшити рутинні завдання такі як: планування зустрічей, нагадування про важливі події, швидкого пошуку потрібної інформації. Таким чином, інтелектуальні помічники дають змогу підприємцям сконцентруватись на стратегічних аспектах бізнесу та допомагати при прийнятті обґрунтованих рішень.

У маркетингу можливості ШІ безмежні, їх моделі активно застосовуються на всіх стадіях: ШІ допомагає аналізувати поведінку споживачів та потенційних покупців в соцмережах, ШІ дає змогу створювати креативні маркетингові стратегії і також вивчати вподобання споживачів та їх індивідуальний досвід [2]. Через розуміння точної поведінки споживачів ШІ дає змогу спеціалістам розробляти продукти, які отримають з більшою вірогідністю позитивний відгук від користувачів.

У фінансовій сфері ШІ є важливим помічником допомагаючи при прогнозуванні та управлінні ризиками. Застосування ШІ у фінансах може допомогти компаніям аналізувати шаблони з великих наборів даних, оптимізувати процеси, покращити процес прийняття рішень, запобігти шахрайству та підтримувати відповідність даних.

Посилання

Концепція розвитку штучного інтелекту в Україні. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show /1556-2020- %D1% 80#Text

Buntak K., Kovačić М., Mutavdžija M.. (2021). Application of Artificial Intelligence in The Business. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/351864191_Application_of_Artificial_Intelligence_in_The_Business

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-26