МАЙБУТНЄ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ: ГЕНЕРАТИВНИЙ ПОШУК ЯК ПОТЕНЦІЙНИЙ ФАКТОР ЗМІН
Анотація
«Люди часто переоцінюють те, що станеться в найближчі два роки, і недооцінюють те, що станеться через десять» - Білл Гейтс [1]. Дана цитата дуже точно ілюструє радикальність змін, які відбуваються в світі і охоплюють більшість сфер життя.
При розробці багаторічної стратегії розвитку торговельного підприємства необхідно передбачати потенційні зміни в навколишньому середовищі. З урахуванням того, що цифровий маркетинг став невід’ємною частиною більшості компаній, важливо враховувати сучасні тенденції та майбутні зміни даного напрямку. У цьому контексті міжнародні корпорації, такі як Google, Microsoft, Facebook, Amazon, виступають "законодавцями", контролюючи значну частку Інтернету.
Розвиток штучного інтелекту деталі частіше визначає майбутній напрямок руху інтернет-технологій. У 2023 році Microsoft запустив генеративний пошук на своєму сайті Bing, а Google запустив аналогічний сервіс у тестовому режимі під назвою Search Generative Experience (SGE). Працює дана технологія в режимі спілкування з ботом. Користувач задає запитання, пошукова система аналізує наявні сайти і на основі знайдених даних генерує відповідь. Посилання на інші веб сайти залишаються, але більшість інформації користувач може отримати від бота.
Генеративний пошук в майбутньому може призвести до суттєвих перетворень, а саме:
- Збільшення відсотку нульових кліків. Тобто все більше користувачів будуть знаходити потрібну інформацію на сервісах Google або іншої пошукової системи. Як результат, зменшиться важливість звичайних сайтів та їх трафік.
- Зміни в стратегіях пошукової оптимізації сайтів. Необхідно буде додатково враховувати алгоритми генеративного пошуку.
- Зміст відповіді буде визначатися великою мірою алгоритмами штучного інтелекту. Для значної частки людей саме Google або Microsoft будуть визначати, що є правильною відповіддю.
- Проблема авторських прав. Вже зараз The New York Times на своєму сайті у розділі «Умови використання» регулює питання взаємодії зі штучним інтелектом, забороняючи використання свого матеріалу без письмової згоди компанії [2].
Незважаючи на недоліки, які притаманні генеративному пошуку, такі, які низька швидкість відповіді та неточність, цей тренд може суттєво змінити методи цифрового маркетингу. Тому це необхідно враховувати в розробці та реалізації маркетингових стратегій компаній, які присутні в цифровому просторі. Незважаючи на те, що тренд ще новий, зміни можуть настати набагато швидше, ніж очікує суспільство та бізнес.
Посилання
Bill Gates – Forbes Quotes - [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: https://www.forbes.com/quotes/author/bill-gates/
The New York Times - Terms of Service - [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: https://help.nytimes.com/hc/en-us/articles/115014893428-Terms-of-Service