ЕКОНОМІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ НАПРЯМІВ ЗРОСТАННЯ ПРИБУТКОВОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Ольга Муха
  • Наталія Кузьмінська

Анотація

Основною метою створення більшості підприємств є отримання прибутку, як ключового фінансового показника ефективності їх господарської діяльності. Для здійснення оцінки діяльності підприємства варто проаналізувати основні показники фінансової звітності, включаючи чистий прибуток за звітний період. Чистий прибуток використовується суб'єктами господарювання як ресурс для розширення діяльності, оновлення основних виробничих фондів, підвищення якості товарів/послуг, тому пошук шляхів зростання прибутковості є важливим аспектом розвитку підприємства і потребує детального аналізу всіх господарських процесів.

Підвищити прибутковість підприємства можна завдяки цілеспрямованому впливу на економічні показники його господарської діяльності. Обґрунтований вплив на ці показники допоможе збільшити ефективність використання ресурсів. Більш детальна характеристика економічних показників та способів впливу на них наведені у таблиці 1.

Таблиця 1 - Способи впливу на зміну економічних показників

               Складено автором на основі джерела [1] та [2]

            Зміст наведеної вище таблиці свідчить, що існує багато способів впливу і вказаний перелік не є вичерпним, оскільки кожне підприємство має власні особливості діяльності, що вимагає створення особливого підходу для підвищення прибутковості. Наприклад, комунальні підприємства України, що надають послуги населенню по водопостачанню, водовідведенню, догляду за прибудинковими територіями у переважній більшості є збитковими. Така ситуація може бути пов'язана з тим, що собівартість наданих послуг є надзвичайно високою, і це викликає суттєву втрату прибутку. У даному випадку корисним буде здійснити оновлення основних фондів та впровадження сучасного обладнання, оскільки це дозволить скоротити витрати на ресурси (паливо, електроенергія, запчастини).

Отже, існує безліч шляхів підвищення прибутковості підприємств, але їхній вибір залежатиме від специфіки діяльності підприємства, продукції/робіт що воно реалізує, вже існуючих проблем на підприємстві, організаційної структури та можливих законодавчих регулювань діяльності таких підприємств.

Посилання

Партола А.С. Шляхи підвищення прибутковості підприємства. Розвиток європейського простору очима молоді: економічні, соціальні та правові аспекти : Зб. тез конф., 28 квіт. 2017 р. 2017. С. 679–684. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/16483/1/Шляхи%20п_двищення%20прибутковост_%20п_дприємства.pdf.

Чазов Є.В. Напрями підвищення прибутковості діяльності підприємства у сучасних умовах. Електронний журнал «Ефективна економіка» : Електрон. наук. фах. вид., 2015. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4177

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-16